Naam:
Foto’s:
1863
Video’s:

Over mij

De meeste mensen die deze site lezen kennen me, dus daar wil ik niet al teveel over kwijt. Wat jullie misschien nog niet weten is hoe het reizen allemaal begonnen is.

Ruim 10 jaar geleden kreeg ik het boek "1000 plekken die je écht gezien moet hebben" voor mijn verjaardag. Wie me dat boek gegeven heeft zeg ik niet, maar sindsdien ben ik behoorlijk besmet geraakt met het reisvirus. Inmiddels heb ik al vele reizen gemaakt met als absolute hoogtepunt de gezamenlijke reis van Dago en mij in 2007/2008. Na die reis heb ik ook gezegd dat ik nog een keer langdurig op pad wilde. Echter niet meer voor zo'n lange periode (15 maanden) maar maximaal een half jaar.

Die wens is in 2015 in vervulling gegaan (onder de koppen "verhalen" en "foto's" kun je de reis van 2015 oproepen). Er was echter wel een groot verschil, het "samen delen" is niet mogelijk, en dat is wel een groot gemis. Echter, de dingen die je meemaakt, ziet en de ontmoetingen die je hebt leveren zoveel energie op dat ik besloten heb (natuurlijk nadat ik toestemming gekregen had van Dago) om in 2018 nogmaals op pad te gaan. En waarschijnlijk niet voor de laatste keer ..

Over mijn reis

De reis start deze keer in Moskou. Hier stap ik na een paar dagen op de TransMongolië-express, een treinreis tussen Moskou en Beijing. Ik stap, na verschillende tussenstops, echter definitief uit in Ulaanbaatar, Mongolië. Het plan is om hier met een gids een aantal weken rond te trekken. Vervolgens vlieg ik naar Beijing voor een georganiseerde rondreis door China. Daarna staan Hong Kong, Vietnam en de Filipijnen op het programma om uiteindelijk te eindigen in Indonesië waar Dago me de laatste 3 weken zal vergezellen :)

Zoals iedere reis zijn er een aantal dingen waar je echt naar uitkijkt. Deze reis zijn dat met name de hele trip door Mongolië en een stammenfestival op West-Papoea dat ik ga bezoeken. En natuurlijk kijk ik ook weer stiekem uit naar de fijne confrontaties die ik ga krijgen aan de diverse grensovergangen. Het zou me tenminste zeer verbazen als die deze keer vlekkeloos verlopen.

Nou, ik heb er in ieder geval veel zin. Hopelijk gaan jullie de verhalen en foto's die ik regelmatig zal plaatsen een beetje leuk vinden. En zo niet, gewoon zeggen want dan kap ik daar gelijk mee ;)

Groeten!

Werner

Bezochte landen

Ik heb 88 landen (35%) bezocht:

Albanië, Antarctica, Argentinië, Armenië, Australië, België, Belize, Bolivia, Botswana, Brazilië, Bulgarije, Cambodja, Chili, China, Colombia, Costa Rica, Cuba, Cyprus, Duitsland, Ecuador, Egypte, El Salvador, Filipijnen, Frankrijk, Georgië, Ghana, Gibraltar, Griekenland, Guatemala, Honduras, Hongarije, Hongkong, Ierland, Indonesië, Italië, Jersey, Jordanië, Kenia, Kroatië, Laos, Lesotho, Letland, Litouwen, Luxemburg, Macau, Macedonië, Madagaskar, Malawi, Maleisië, Malta, Marokko, Mexico, Monaco, Mongolië, Montenegro, Myanmar, Namibië, Nederland, Nepal, Nicaragua, Oeganda, Oostenrijk, Panama, Peru, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, Servië, Singapore, Slovenië, Slowakije, Spanje, Sri Lanka, Swaziland, Tanzania, Thailand, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigde Staten, Vietnam, Zambia, Zimbabwe, Zuid-Afrika, Zwitserland.