Isla San Fernando

20 maart 2015 - San Carlos, Nicaragua

Een kleine eilandje is onderdeel van de archipel Islas Solentiname. Het heeft maar liefst 286 inwoners. Verder natuurlijk geen auto's, scooters, internet, winkels en ook geen restaurants. De 4 hotelletjes die er zijn verzorgen tevens alle maaltijden (anders was ik er nooit aan begonnen) Ik kwam hier om een beetje te relaxen, lezen, wandelen en te genieten van de prachtige zonsondergang die ik twee keer heb mogen meemaken. Dat ik er bijna nog een hartstilstand kreeg was niet gepland. Dat kwam als volgt. Ik ging een eindje wandelen en meestal loopt dat een beetje uit de hand, ik ga altijd verder dan gepland. Zo ook deze keer. Als je daar wandelt moet je even wennen aan de geluiden. Je hoort daar best best veel geritsel. Over het albemeen6is het een hagedisje of een vogel. Deze keer duurde het geritsel echter lang, en stopte het niet. Dus stopte ik maar om te kijken, en wat denk je? Kruipt daar een slang van zeker anderhalve meter lang met een doorsnee van minimaal 5 cm, op een afstand van nog geen meter van mij. Ik weet zeker dat mijn hart even stopte met kloppen. Gelukkig schrok de slang nog harder van mij dan ik van hem en kroop hij iets van me weg. Toen ik van de schrik bekomen was en het lef had om mijn camera te pakken, schoot de slang helemaal weg en heb ik um niet meer gezien. Ik had inmiddels al besloten om de achtervolging niet in te zetten. Navraag bij de hoteleigenaar leerde dat de slang niet gevaarlijk was. Maar ja, dat zou ik ook zeggen tegen mijn gasten.

Hasta luego

Werner

1. Erik:
    21 maart 2015
    Held :-)
  2. Leon:
    21 maart 2015
    Haha... zo'n ervaring heb ik ook wel eens gehad :-) #frogsnake